söndag 15 juli 2012

Många tankar som snurrar i skallen...

Jag vet inte riktigt hur jag ska få ut allt som springer runt i skallen på ett begripligt sätt! Men för att börja nånstans så är jag inte bara lite störd över situationerna i Spanien och Grekland utan förfärad... Det som kanske stör mig mest i denna stund är att jag vet så lite om det!! Visst känner jag och gemene man till att arbetslösheten är skyhög och att man har ekonomiska kriser orsakade av bankernas spekulerande men vi vet ju ingenting egentligen... Det pratas inte om det!!! Det rapporteras ännu mindre...

Det är miljoner människor ute på gatorna i dessa länder som protesterar mot orättvisorna som landets makthavare tillsammans med kapitalet har skapat. Det går inte att beskriva, den förtvivlan och framförallt den fighting spirit som finns hos dessa människor, med ord! Därför kommer det här bilder från protesterna som enligt media omfattade "tiotusentals demonstranter". Jag vet inte riktigt hur de räknar men inte är det då tiotusental det handlar om, snarare hundratusental!!



Det är fullständig over load i hjärnan nu men jag lovar att återkomma! And yes, you have to google translate this... Just this once! ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar